

英語ニュース
ENGLISH NEWS英語ニュースEnglish news
英語時事ニュースに関する著作権はインターアクト・ジャパンに帰属しており、無断での転載、複製、販売などは厳しく禁じられています。
許可なくこれらの行為を行った場合、法的措置を取る可能性があります。
Griefbots Raise Ethical Questions
「グリーフボット」をめぐる倫理的な疑問
-
LEVEL0
When someone dies, people often feel very sad and miss them. Now, AI chatbots can talk like the dead person.
These bots use pictures and emails to copy the person. They may reduce the pain of loss. However, many people worry about using personal data from dead people. Some think companies make money from sadness.
These bots can also make it hard to accept the death. Some people may depend on the chatbot too much.誰かが亡くなった時、人はとても悲しくなり、その人に会いたいと思うことがあります。今では、AIを使用したチャットボットが、亡くなった人のように話すことができます。
これらのボットは、画像や電子メールを使って故人を再現します。死別のつらさを和らげてくれるかもしれませんが、多くの人が、亡くなった人の個人情報を利用することに懸念を抱いています。企業が悲しみを金儲けに使っていると考える人もいます。
また、これらのボットによって、死を受け入れるのが難しくなる可能性もあります。チャットボットに依存し過ぎる人もいるかもしれません。LEVEL1
People often wish to talk with loved ones after a death. Now, AI enables this through chatbots called “griefbots.” However, they are causing ethical concerns.
These bots use images, emails, and online posts to copy the deceased. Some companies say their bots can ease the pain of loss. However, many people have concerns about using the deceased’s personal data. Some say the bots profit from grief.
Griefbots are also very realistic. As a result, they could delay acceptance of a death or even cause emotional dependence on them.亡くなった大切な人と話したいと願う人は少なくありません。今では、「グリーフボット」と呼ばれるチャットボットを通じて、人工知能がこれを可能にしています。しかし、倫理的な懸念も生じています。
グリーフボットは、画像や電子メール、インターネット上の投稿を使って故人を再現します。一部の提供企業は、グリーフボットが死別のつらさを和らげてくれると謳っています。しかし、多くの人が、亡くなった人の個人情報を利用することに懸念を抱いています。グリーフボットは悲しみから利益を得る行為だと指摘する声もあります。
また、グリーフボットはとてもリアルです。そのため、死を受け入れるのに時間がかかったり、さらにはボットへの感情的依存が生じたりする恐れがあります。LEVEL2
Grief after a death can be complex and painful, with people often wishing to speak to lost loved ones again. Now, artificial intelligence enables this through chatbots called “griefbots.” Inevitably, ethical concerns have emerged, especially around privacy and consent.
These bots use photos, videos, emails, and online posts to precisely mimic the deceased. Some companies claim the goal is to help mourners heal and find emotional closure. However, many question the ethics of using the deceased’s personal data without consent. Some view the bots positively as a way to remember, while others say they exploit grief for profit.
Additionally, griefbots are so realistic that they may blur the line between life and death. Consequently, they may affect the natural mourning process, delaying acceptance or causing emotional dependence on the technology.人の死に接した後の悲しみは複雑でつらいものです。亡くなった大切な人ともう一度話したいと願う人は少なくありません。今では、「グリーフボット」と呼ばれるチャットボットを通じて、人工知能がこれを可能にしています。当然のことながら、特にプライバシーや同意をめぐって倫理的な懸念が生じています。
グリーフボットは、写真や動画、電子メール、インターネット上の投稿を使って故人を細部まで再現します。一部の提供企業によると、これらのボットの目的は、遺族が悲しみを癒やし、気持ちの整理をつけるのに役立つことだということです。しかし、多くの人が、亡くなった人の同意を得ずに個人情報を利用することが倫理的に正しいかどうか疑問を抱いています。故人を思い出す手段としてグリーフボットを肯定的にとらえる人もいれば、悲しみを利用して利益を得る行為だと指摘する人もいます。
さらに、グリーフボットはとてもリアルなため、生と死の境界が曖昧になるかもしれません。その結果、悲しみを乗り越えるための自然なプロセスに影響が出て、死を受け入れるのに時間がかかったり、ボットへの感情的依存が生じたりする恐れがあります。